• - - - -

Pozycjonowanie dosłownie jednej strony internetowe WWW jest pracą bardzo skomplikowaną i czasochłonną. Czynność ta wymaga dobrej znajomości zasad działania poszczególnych wyszukiwarek, więc w ogromnej liczbie przypadków wykonywane jest przez zewnętrznych specjalistów. W tej branży dominują mali przedsiębiorcy lub specjaliści pracujący na zlecenie. W gąszczu tylu ofert bardzo trudno jest wybrać najkorzystniejszą dla zamawiającego. Warto zatem poznać priorytetowe kryteria oceny fachowców, którym zostanie zlecone wypozycjonowanie serwisu , a dodatkowo niezbędne działania poza jego obrębem. O sukcesie, jakim jest wzrost oglądalności serwisu, decyduje przede wszystkim racjonalny wyselekcjonowanie wyszukiwarek i kluczowych słów. W Polsce liczą się właściwie tylko trzy wyszukiwarki: Google ,a potem Interia i WP. Pierwsza posiada ponad 70 proc. zasięgu, a Wirtualna Polska i Wirtualna Polska po ok. 30 proc. zasięgu w rynku wyszukiwań.

Następnym, niezwykle istotnym elementem weryfikacji jakości usług są słowa kluczowe lub frazy zaproponowane jako podstawa promocji. Muszą one być zarówno kompatybilne z profilem działalności i asortymentem zamawiającego jak i  popularne w gronie użytkowników Internetu.  W pozycjonowaniu im więcej słów priorytetowych i fraz, tym trudniejsza promocja serwisu. W tym przypadku wielu usługodawców poszukuje słów pozwalających łatwo wypozycjonować serwis zamiast takich, które zapewnią mu dużą oglądalność. Efekty SEO (ang. Search engine optimization) widoczne są najwcześniej po paru tygodniach, niemniej jednak przeważnie trzeba na nie czekać dwa albo trzy miesiące. Warto więc unikać spółek oferujących natychmiastowe rezultaty.

This entry was posted on Tuesday, September 28th, 2010 at 11:45 pm and is filed under Firmy, Internet, Pozycjonowanie. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply